sábado, 28 de diciembre de 2013

PREZI

DESCRIPCIÓ:
El prezi és un programa que et permet crear presentacions on-line. A diferència del power point on la presentació està dividida per diapositives, al prezi hi ha un full infinit on es poden anar afegint diversos elements (vídeos, imatges, text). Aquests elements es col·loquen sobre un llenç i es poden agrupar en diversos marcs. Després, els usuaris designen la grandària relativa i la posició entre tots els objectes de la presentació i com es fa el desplaçament entre aquests objectes (tu ordenes com s’ha de visualitzar la presentació final). Aquest programa es distingeix d’altres per la seva interfície d'usuari amb zoom, és a dir, permet als usuaris disposar d’una visió més apropada o més allunyada de la zona de la presentació.
 
Finalment dir que, el prezi es pot compartir amb altres persones i, això fa que tothom pugui afegir, eliminar o modificar qualsevol element.


REFLEXIÓ:
A pocs mesos de finalitzar segon de Batxillerat, els professors ens van ensenyar què era el prezi i com s’utilitzava. Així, abans d’arribar a Blanquerna gaudia de les nocions bàsiques relacionades amb aquest programa. Tot i així, no ha sigut fins aquest curs que he començat a fer les presentacions amb el prezzi ja que abans sempre usava el power point.
 
Crec que les presentacions són mes originals, creatives i, això fa que les persones que estan escoltant l’exposició oral estiguin més interessades. També, trobo que és interessant el fet que puguis ser tu mateix qui decideixi la grandària i la posició dels objectes, l’ordre en què apareixen a la presentació final, etc.; així, fas que el prezi s’adequi al que tu vols transmetre i als teus gustos personals.


AMPLIACIÓ:
Per acabar, m’agradaria convidar-vos a que miressiu el prezi que vam crear l’Anna Peralta i jo, l’Andrea Alcántara pel treball modular (GITIC i COED) anomenat Identitat i territori. El tema triat va ser la por que envaeix els nens. Primerament, vam definir què és la por i vam citar les pors més comunes en els infants. Seguidament, vam aprofundir en les pors que vam considerar més rellevants i les que succeeixen amb més freqüència (la por a la foscor i la por a la separació). També, com a futurs mestres vam trobar interessant exposar unes pautes als companys per saber com hem de tractar les pors i què és el que no hem de fer. Per finalitzar la nostra exposició oral, vam compartir amb els companys de classe i els professors un vídeo que vam crear a partir d’una sèrie de preguntes que vam fer als alumnes de cinquè de primària de l’escola Gerbert d’Orlhac de Sant Cugat del Vallès.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario