DESCRIPCIÓ:
El prezi és un programa que et permet crear presentacions on-line. A
diferència del power point on la
presentació està dividida per diapositives, al prezi hi ha un full infinit on
es poden anar afegint diversos elements (vídeos, imatges, text). Aquests
elements es col·loquen sobre un llenç i es poden agrupar en diversos marcs. Després,
els usuaris designen la grandària relativa i la posició entre tots els objectes
de la presentació i com es fa el desplaçament entre aquests objectes (tu
ordenes com s’ha de visualitzar la presentació final). Aquest programa es
distingeix d’altres per la seva interfície d'usuari amb zoom, és a dir, permet als
usuaris disposar d’una visió més apropada o més allunyada de la zona de la
presentació.
Finalment dir que, el prezi es pot compartir amb altres persones i, això fa
que tothom pugui afegir, eliminar o modificar qualsevol element.
REFLEXIÓ:
A pocs mesos de finalitzar segon de Batxillerat, els professors ens van
ensenyar què era el prezi i com s’utilitzava. Així, abans d’arribar a
Blanquerna gaudia de les nocions bàsiques relacionades amb aquest programa. Tot
i així, no ha sigut fins aquest curs que he començat a fer les presentacions
amb el prezzi ja que abans sempre usava el power
point.
Crec que les presentacions són mes originals, creatives i, això fa que les
persones que estan escoltant l’exposició oral estiguin més interessades. També,
trobo que és interessant el fet que puguis ser tu mateix qui decideixi la
grandària i la posició dels objectes, l’ordre en què apareixen a la presentació
final, etc.; així, fas que el prezi s’adequi al que tu vols transmetre i als
teus gustos personals.
AMPLIACIÓ:
Per acabar, m’agradaria convidar-vos a que miressiu el prezi que vam crear
l’Anna Peralta i jo, l’Andrea Alcántara pel treball modular (GITIC i COED)
anomenat Identitat i territori. El tema triat va ser la por que envaeix els
nens. Primerament, vam definir què és la por i vam citar les pors més comunes en els infants.
Seguidament, vam aprofundir en les pors que vam considerar més rellevants i les
que succeeixen amb més freqüència (la por a la foscor i la por a la separació).
També, com a futurs mestres vam trobar interessant exposar unes pautes als
companys per saber com hem de tractar les pors i què és el que no hem de fer.
Per finalitzar la nostra exposició oral, vam compartir amb els companys de
classe i els professors un vídeo que vam crear a partir d’una sèrie de
preguntes que vam fer als alumnes de cinquè de primària de l’escola Gerbert d’Orlhac
de Sant Cugat del Vallès.
No hay comentarios:
Publicar un comentario