DESCRIPCIÓ:
Durant la setmana de
pràctica i reflexió educativa, del 11 al 15 de novembre, vam assistir a una conferència
sobre les pissarres digitals interactives i les tablets. Així, vam poder
aprendre nous usos i noves maneres d’utilitzar les noves tecnologies dins
l’aula.
Primerament, Miquel Amor ens va parlar sobre les
pissarres digitals interactives. Aquestes poc a
poc estan substituint les pissarres clàssiques. Aquest fet comporta una sèrie
de canvis: ja no s’usa el guix per escriure a la pissarra sinó que a través
d’un projector es plasma en una pissarra blanca o en un taulell el què hi ha a
l’ordinador i amb l’ajuda d’un llapis o, fins i tot, el mateix dit, podem
ensenyar als alumnes allò que veuen projectat. Aquest fet és positiu ja que els
alumnes es familiaritzen amb les noves tecnologies i permet projectar qualsevol
imatge, escrit, etc. d’una manera molt ràpida. D’aquesta manera, les classes
poden ser més interactives i es pot exposar allò que es vulgui explicar d’una
manera més ràpida. A més a més, poden ser eines molt útils pel procés
d’aprenentatge dels infants però els docents hem de saber en quin moment les
hem d’introduir i, sobretot, hem de deixar que els nens participin sinó no hi
haurà aprenentatge.
Un cop tractat aquest
tema, Marta Palet i Jordi Bigar (Col.legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu de Llobregat), ens van parlar sobre
les tablets. Aquestes també permeten treballar les assignatures
d’una manera diferent ja que existeixen diverses aplicacions (apps) que
t’ajuden a treballar els conceptes d’una manera més dinàmica i divertida. Ens
han parlat de diverses aplicacions interessants que podem usar a l’aula: l’anomenada
PuppetPlus on els infants creen la seva pròpia historia i trien els escenaris,
els personatges i les veus que aquests tenen (això fomenta que els nens siguin
autònoms), una altra de matemàtiques, etc. Com a punt negatiu, podem dir que no
hi ha ninguna aplicació que treballi específicament el català, tot i així ens
han explicat que podíem usar el català com a idioma en les aplicacions. Trobo
que és realment interessant, perquè els nens aprenen i es diverteixen, tot i
així el mestre els ha de fer de guia, ha de supervisar la feina que estan fent.
REFLEXIÓ:
Penso que és molt important que les escoles fomentin aquest ús de les noves
tecnologies a l’aula. Així, els infants creixen amb les noves tecnologies i,
es familiaritzen cada cop més amb elles.
Penso que tant les pissarres
digitals interactives com els ipads són útils (les classes poden ser més
dinàmiques, interactives, oferir imatges per complementar l’explicació del
mestre, etc.) però sense abusar-ne, el mestre ha de saber quin és el moment
idoni per usar les pissarres digitals interactives i els ipads. Tot i així, el problema de les pissarres digitals interactives és que no poden treballar tots els infants alhora, han de treballar per grups.
També, m’ha semblat interessant que
ens mostressin diverses aplicacions (apps) per tal de guiar-nos i ajudar-nos de
cara al nostre futur, ja que jo desconeixia completament aquestes aplicacions.
AMPLIACIÓ:
Per acabar, m’agradaria ensenyar-vos
aquest enllaç on explica detalladament quins són els usos que ofereix la PDI a
l’aula. Espero que us sigui de gran utilitat!
No hay comentarios:
Publicar un comentario