sábado, 28 de diciembre de 2013

CONFERÈNCIA PISSARRES DIGITALS INTERACTIVES I TABLETS

DESCRIPCIÓ:
Durant la setmana de pràctica i reflexió educativa, del 11 al 15 de novembre, vam assistir a una conferència sobre les pissarres digitals interactives i les tablets. Així, vam poder aprendre nous usos i noves maneres d’utilitzar les noves tecnologies dins l’aula.
Primerament, Miquel Amor ens va parlar sobre les pissarres digitals interactives. Aquestes poc a poc estan substituint les pissarres clàssiques. Aquest fet comporta una sèrie de canvis: ja no s’usa el guix per escriure a la pissarra sinó que a través d’un projector es plasma en una pissarra blanca o en un taulell el què hi ha a l’ordinador i amb l’ajuda d’un llapis o, fins i tot, el mateix dit, podem ensenyar als alumnes allò que veuen projectat. Aquest fet és positiu ja que els alumnes es familiaritzen amb les noves tecnologies i permet projectar qualsevol imatge, escrit, etc. d’una manera molt ràpida. D’aquesta manera, les classes poden ser més interactives i es pot exposar allò que es vulgui explicar d’una manera més ràpida. A més a més, poden ser eines molt útils pel procés d’aprenentatge dels infants però els docents hem de saber en quin moment les hem d’introduir i, sobretot, hem de deixar que els nens participin sinó no hi haurà aprenentatge.

Un cop tractat aquest tema, Marta Palet i Jordi Bigar (Col.legi Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu de Llobregat), ens van parlar sobre les tablets. Aquestes també permeten treballar les assignatures d’una manera diferent ja que existeixen diverses aplicacions (apps) que t’ajuden a treballar els conceptes d’una manera més dinàmica i divertida. Ens han parlat de diverses aplicacions interessants que podem usar a l’aula: l’anomenada PuppetPlus on els infants creen la seva pròpia historia i trien els escenaris, els personatges i les veus que aquests tenen (això fomenta que els nens siguin autònoms), una altra de matemàtiques, etc. Com a punt negatiu, podem dir que no hi ha ninguna aplicació que treballi específicament el català, tot i així ens han explicat que podíem usar el català com a idioma en les aplicacions. Trobo que és realment interessant, perquè els nens aprenen i es diverteixen, tot i així el mestre els ha de fer de guia, ha de supervisar la feina que estan fent.



REFLEXIÓ:
Penso que és molt important que les escoles fomentin aquest ús de les noves tecnologies a l’aula. Així, els infants creixen amb les noves tecnologies i, es familiaritzen cada cop més amb elles.
 
Penso que tant les pissarres digitals interactives com els ipads són útils (les classes poden ser més dinàmiques, interactives, oferir imatges per complementar l’explicació del mestre, etc.) però sense abusar-ne, el mestre ha de saber quin és el moment idoni per usar les pissarres digitals interactives i els ipads. Tot i així, el problema de les pissarres digitals interactives és que no poden treballar tots els infants alhora, han de treballar per grups.
 
També, m’ha semblat interessant que ens mostressin diverses aplicacions (apps) per tal de guiar-nos i ajudar-nos de cara al nostre futur, ja que jo desconeixia completament aquestes aplicacions.



AMPLIACIÓ:
Per acabar, m’agradaria ensenyar-vos aquest enllaç on explica detalladament quins són els usos que ofereix la PDI a l’aula. Espero que us sigui de gran utilitat!
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario