sábado, 28 de diciembre de 2013

GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ I TIC

DESCRIPCIÓ:
 
-Competència digital
Vivim en un món on les noves tecnologies cada dia tenen més importància. Així, els nens, les nenes i els adults cal que adquireixin competències relacionades amb l’ús de les Tecnologies de la Informació  i la Comunicació (TIC).  L’adquisició d’aquestes competències es planifica als diversos cursos escolars i queda recollida als Currículums. La competència digital fa referència al conjunt de competències relacionades amb el coneixement i l’ús de la tecnologia. I, el procés d’adquisició d’aquestes competències s’anomena alfabetització digital.

-Competència digital del mestre
En el cas dels mestres, a més a més de les competències digitals generals hauria de posseir competències específiques de caire didàctic que habilitin l’educador per usar la tecnologia per ensenyar i per ajudar a aprendre.
Darrerament, s’han publicat diversos documents que expliquen quines haurien de ser les competències TIC dels mestres. Però, per la seva rellevància i actualitat, en destaquem dos:
  1. UNESCO's ICT Competency Standards for Teachers (Normes UNESCO sobre Competències en TIC per a Docents)
  2. National Educational Technology Standards for Students i el National Educational Technology Standards for Teachers (Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Docents i Normes Nacionals (EEUU) sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants) publicats per la International Society for Technology in Education (ISTE)
A continuació, comparteixo amb vosaltres una presentació que he creat on explico les idees bàsiques d’ambdós documents.
 





REFLEXIÓ:
Les noves tecnologies són cada dia més importants en la nostra societat. Els docents han de dominar-les, ser capaç d’usar-les mentre estan fent classe, etc. i, a més a més, han de fer que els infants prenguin consciència dels avantatges que té treballar amb les TIC. Ells poden gestionar millor la informació, comunicar-se amb els mestres i amb altres companys per aprendre, treballar col.laborativament, etc.  Així, des de ben petits s’ha de fomentar aquest pensament en els nens i les nenes i crear activitats perquè puguin familiaritzar-se amb les noves tecnologies.
 
També, l’escola i els docents han d’adaptar-se als diversos canvis, avenços que comporten les noves tecnologies.



AMPLIACIÓ:
Per acabar, m’agradaria mostrar-vos una entrevista feta a Guillermo Orozco. El tema central és l’alfabetització digital (terme citat i explicat anteriorment) i la importància que s’hauria de donar a les TIC en relació amb l’escola.

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=24198

No hay comentarios:

Publicar un comentario